July 13, 2008

Excessive Wrapping

အလြန္အကၽြံထုပ္ပိုးျခင္း

ကုန္တိုက္မ်ား၊ ေစ်းဆိုင္မ်ား၌ ေစ်း၀ယ္ၾကရာတြင္ ၀ယ္ယူေသာပစၥည္းမ်ားကို ဆိုင္မွ စကၠဴျဖင့္ထုပ္ပိုးေပးသည္။ တဖန္ ပလတ္စတစ္အိတ္တြင္ ထည့္သည္။ စကၠဴႏွင့္ ပလတ္စတစ္မ်ားကို အထပ္ေပါင္းမ်ားစြာ အသံုးျပဳသည့္ အခါမ်ိဳးလည္း ရွိသည္။ ထိုသို႔အထပ္ထပ္ထုပ္ပိုးျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ မထူးဆန္းေသာ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ သာမန္ကိစၥဟုသာထင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစကၠဴမ်ား၊ ပလတ္စတစ္မ်ားသည္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ပါသလား။ အိမ္သို႔ျပန္ေရာက္ၿပီး ၀ယ္ယူလာေသာပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္ယူသည့္အခါ အိမ္ရွိအမႈိက္ျခင္းသည္ စကၠဴမ်ား၊ ပလတ္စတစ္မ်ားျဖင့္ ျပည့္လာေတာ့သည္။

ယခုအေတာအတြင္း အမိႈက္ကိုေလ်ာ့ခ်ရေအာင္ ဆိုေသာအေတြးအၾကံသည္ အားေကာင္းလာခဲ့သည္။ ထုပ္ပိုးစကၠဴမ်ား၊ ပလတ္စတစ္အိတ္မ်ားသည္ မ်ားျပားေသာအမႈိက္ကိုျဖစ္လာေစသည္ ဟုဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုန္တိုက္မ်ားတြင္လည္း ထိုသို႔ အလြန္အကၽြံထုပ္ပိုးျခင္းကို တစတစေလ်ာ့ခ်လာၾကသည္။ ကုန္တိုက္ႀကီးမ်ားတြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ တီထြင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို စတင္လာခဲ့ၾကသည္။ တခုေသာကုန္တိုက္သည္ ေစ်း၀ယ္လာသည့္အခါ မိမိကိုယ္ပိုင္အိတ္ကို ယူေဆာင္လာလွ်င္ ကဒ္ျပား၌အမွတ္အသားလုပ္ေပးၿပီး၊ ထိုအမွတ္အသားမ်ားျပည့္လာလွ်င္ အခမဲ့ေစ်း၀ယ္ခြင့္လက္မွတ္ႏွင့္ လဲေပးသည္။ တျခားကုန္တိုက္တခုတြင္မူ ျပန္လည္အသံုးျပဳထားေသာစကၠဴ(recycled paper) ျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ အိတ္မ်ားကို အသံုးျပဳလာသည္။ ထို႔ျပင္ အ၀တ္ျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ေစ်း၀ယ္အိတ္မ်ားကိုလည္း ေရာင္းခ်လာၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ကုန္တိုက္စသည့္ေနရာမ်ားတြင္ ေစ်း၀ယ္သည့္အခါ "ပလတ္စတစ္အိတ္ မလိုပါ" ဟု တစ္လတစ္ၾကိမ္သာ ေျပာလွ်င္ပင္ တစ္ႏွစ္ၾကာသည့္အခါ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာအိတ္မ်ားကို အသံုးမျပဳဘဲခ်န္ထားျဖစ္လိမ့္မည္။ အလြယ္ကူဆံုးေသာ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္မဟုတ္ပါလား။ ။

No comments: